SEMOGA ANDA MENDAPAT SEDIKIT ILMU DAN MANFAAT




"Selamat datang ke wilayah aku. Wilayah aku ni direka cipta secara cuba jaya atau 'trial and error' serta tunjuk ajar rakan-rakan. Dengan penulisan dan pengisian yang serba ringkas, semoga anda memperolehi sedikit manfaat melalui wilayah aku ni."















Ahad, Januari 06, 2013

MELAYU MAKIN JAUH

Aku pun tak tau nak mulakan dari mana..Pada aku, orang Melayu sekarang seperti sombong sesama sendiri. Kenapa anggapan aku begitu? Aku ambik contoh berdasarkan apa yang aku tengok sekeliling. Ambik satu contoh situasi di klinik. Orang ramai tapi berapa kerat yang bertegur sapa sesama sendiri. Berapa orang yang berbual walaupun saling tidak kenal. Tak ramai.. Masing-masing tunjuk muka ketat.. Benda sama berlaku di mana-mana tempat. Cuba tengok masa sarapan pagi sama ada di warung mahu pun hotel-hotel. Orang Melayu masing-masing buat muka ketat. Tidak bertegur sapa. Kalau era 80-an dan 90-an, di Terengganu walaupun kita tak kenal antara satu sama lain tapi bila bertemu masih lagi berbual. Istilah-istilah "Guane John" diguna secara meluas bagi orang yang baru nak mula berbual. Tapi sekarang ni, benda ni dak berlaku dah. Masing-masing sibuk sms, main tab, hello dalam telefon.

1 ulasan:

  1. Do this hack to drop 2 lbs of fat in 8 hours

    Well over 160000 men and women are using a easy and secret "liquids hack" to lose 1-2 lbs each and every night as they sleep.

    It's easy and works on anybody.

    Just follow these easy step:

    1) Go get a glass and fill it up with water half full

    2) And then follow this amazing HACK

    and become 1-2 lbs skinnier the very next day!

    BalasPadam