SEMOGA ANDA MENDAPAT SEDIKIT ILMU DAN MANFAAT




"Selamat datang ke wilayah aku. Wilayah aku ni direka cipta secara cuba jaya atau 'trial and error' serta tunjuk ajar rakan-rakan. Dengan penulisan dan pengisian yang serba ringkas, semoga anda memperolehi sedikit manfaat melalui wilayah aku ni."















Khamis, Jun 16, 2011

HINA AGONG KERANA KALAH BOLA

Tak tau nak cakap la standard penyokong bola sepak di Malaysia. Bila kalah, tak boleh nak terima kenyataan. Mula la nak mengutuk, mencaci, mengamuk dan merusuh. Semua tu dah berlaku dalam arena bola sepak Malaysia.

Kekalahan Kelantan kepada Terengganu dalam Final FA Cup baru ni membuka sejarah baru dalam episod kemarahan/keganasan penyokong di Malaysia. Kerana bola, dua orang penyokong (konfem Melayu) telah bertindak menghina institusi di raja apabila menghina Yang Di Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin di laman facebook.

Sape yang buat? Penyokong mana yang buat?

Final Piala FA menemukan dua negeri berjiran Terengganu dan Kelantan. Keputusannya Terengganu menang dengan keputusan 2-1. Jadi mustahil benda ni penyokong Terengganu yang buat. Fikir lah sendiri..

Tahniah pihak Ganusoccer.net dan Terengganu FA yang telah membuat laporan polis bagi menyiasat kes ni. Harap pihak berkuasa siasat secara telus.

Ok..aku nak cepat ni. Tulis (taip) pun kelam kabut. DAULAT TUANKU..