SEMOGA ANDA MENDAPAT SEDIKIT ILMU DAN MANFAAT




"Selamat datang ke wilayah aku. Wilayah aku ni direka cipta secara cuba jaya atau 'trial and error' serta tunjuk ajar rakan-rakan. Dengan penulisan dan pengisian yang serba ringkas, semoga anda memperolehi sedikit manfaat melalui wilayah aku ni."















Rabu, April 18, 2012

KEM TERENGGANU PANAS?

Kesebelasan Terengganu sewaktu menentang Lion XII di Stadium Jalan Besar, Singapura.






Perlawanan Liga Super membabitkan aksi Terengganu menentang Negeri Sembilan di Stadium Paroi malam tadi merupakan antara perlawanan Liga Super paling membosankan bagi musim ini. Tempo permainan yang perlahan diselangi dengan corak hantaran yang lemah dan tidak menepati sasaran mendedahkan berlaku kepincangan dalam kem pasukan Terengganu. Berdasarkan senarai nama barisan pemain, mustahil corak permainan sedemikian rupa boleh dipamerkan pemain Terengganu. Diperkuatkan dengan kembalinya 3 tonggak Harimau Muda yang menjuarai Piala AFF dan emas di dua temasya Sukan Sea, ditambah pula nama-nama besar yang sedia ada yang hampir keseluruhannya mewakili pasukan kebangsaan, tambahan pula kelompok pemain yang telah pun lama bersama; sejak kejayaan memenangi 3 temasya SUKMA berturut-turut, gaya permainan sedemikian langsung tidak dapat diterima peminat setia bola sepak Terengganu.

Oleh itu, wujud teori konspirasi menyatakan kem Terengganu kini sedang bergolak. Pergolakan mungkin berlaku di kalangan pemain. Hal ini diperkuatkan lagi dengan boleh dikatakan tiada komunikasi langsung antara pemain semasa beraksi di atas padang. Para pemain langsung tidak berkomunikasi sesama sendiri. Wajah para pemain Terengganu juga menunjukkan air muka yang tegang. Situasi ini saya dapat lihat sejak beberapa perlawanan yang lalu sama ada menerusi siaran langsung di kaca tv mahupun aksi di SSINS.

Pemain import Terengganu dari Liberia, Forkey Doe yang pada aksi awal Liga Super sangat dominan di mana gol demi gol dijaringkan semakin kekurangan idea untuk melepasi benteng lawan. Pemain ini beraksi seperti primadona di atas padang dengan sering kali merungut menyalahkan rakan sepasukan. Sikap tamak dan memegang bola terlalu lama juga sering dipamerkan Doe sehingga merugikan pasukan. Dari kaca mata aku, Doe boleh reject dah kalau permainannya tidak berubah.

Kepada pegawai PBSNT, buatlah sesuatu sebelum terlambat. Sebagai peminat setia, aku sentiasa doakan yang terbaik buat team. Kepada para pemain, tolong bersikap profesional. Masalah luar padang antara kamu tolong jangan bawa masuk ke dalam padang ketika beraksi. Sekali lagi aku ulangi, sila bersikap PROFESIONAL kerana kamu ialah pemain profesional.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan