SEMOGA ANDA MENDAPAT SEDIKIT ILMU DAN MANFAAT




"Selamat datang ke wilayah aku. Wilayah aku ni direka cipta secara cuba jaya atau 'trial and error' serta tunjuk ajar rakan-rakan. Dengan penulisan dan pengisian yang serba ringkas, semoga anda memperolehi sedikit manfaat melalui wilayah aku ni."















Jumaat, Februari 18, 2011

HIGH LEVEL MATCH - ARSENAL vs BARCELONA (UEFA CHAMPIONS LEAGUE)

Pertemuan 2 pasukan yang aku follow, Arsenal dan Barcelona dalam kempen Liga Juara Juara Eropah di Emirates Stadium, London. Tuan rumah Arsenal menang 2-1 walaupun pada satu masa ketinggalan 0-1. Pertemuan kedua dalam pusingan kedua ni akan berlangsung di Nou Camp 2 minggu lagi.

Biarpun menang, Barcelona tetap ada kelebihan iaitu jaringan away. Perlawanan malam tadi memang sangat rancak. Aku minat dua team ni sebab kedua-dua team ni mengamalkan corak ofensif. Taktik menyerang dengan hantaran-hantaran pendek, hantaran bola bawah/leret, dan total football. Dua team ni memiliki corak permainan hampir serupa.


Team Barcelona

Team Arsenal

 Dua team ni juga team yang fair play. Corak pemainan bersih dan tak de player-player macam C. Ronaldo dan R. Carvalho (Real Mad.), Nigel De Jong (Man C), G. Ivanovic (Chelsea); yang main macam nak patahkan kaki orang. Main asyik nak makan orang je.

Harap satu daripada team ni masuk final..Sayang la..Jumpa awal sangat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan