SEMOGA ANDA MENDAPAT SEDIKIT ILMU DAN MANFAAT




"Selamat datang ke wilayah aku. Wilayah aku ni direka cipta secara cuba jaya atau 'trial and error' serta tunjuk ajar rakan-rakan. Dengan penulisan dan pengisian yang serba ringkas, semoga anda memperolehi sedikit manfaat melalui wilayah aku ni."















Ahad, Mac 20, 2011

TERENGGANU vs PERAK

Malam tadi sekali lagi berkesempatan ke Stadium Sultan Ismal Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu. Maklum la, sejak dapat pindah balik Terengganu ni, ada la kesempatan aku nak masuk stadium. Masa kat Johor, langsung tak dapat.

Ok.. Kali ni pertemuan antara Terengganu dengan Perak dalam saingan Piala FA peringkat suku akhir kedua. Pada pertemuan pertama di Perak, Terengganu tewas 2-3. Jadi kali ni mesti cari sekurang-kurangnya 1 gol sebab ada kelebihan jaringan away.

Kali ni banyak pulak masalah dalam padang. Mula-mula, 10 minit sebelum game start; spotlight pulak off. Game start lewat 15 minit. Baru je main 5 minit, sekali lagi spotlight buat perangai. Gelap lagi sekali stadium.
Tapi Alhamdulillah, masalah lampu limpah dapat diatasi dan perlawanan bersambung.

Penghujung first half, hujan selebat-lebatnya. Basah kuyup la...Result?

1st eleven Terengganu-very good job

Alhamdulillah...Terengganu dapat score 3 manakala Perak cuma 1. Maknanya menang 3-1 dan
aggregat 5-4.

Apa yang sikit terkilan ialah keputusan pengadil. Pengadil game ni seolah-olah berlagak diktator. Pada pemerhatian aku, sekurang-kurangnya 13 keputusan pengadil yang kurang tepat dan memihak kepada team opponent. Kepada FAM, perlu ada sistem penilaian terhadap pengadil.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan