SEMOGA ANDA MENDAPAT SEDIKIT ILMU DAN MANFAAT




"Selamat datang ke wilayah aku. Wilayah aku ni direka cipta secara cuba jaya atau 'trial and error' serta tunjuk ajar rakan-rakan. Dengan penulisan dan pengisian yang serba ringkas, semoga anda memperolehi sedikit manfaat melalui wilayah aku ni."















Jumaat, Julai 16, 2010

Laknat Yahudi

Kekejaman Yahudi Terlaknat


Kemudahan Rawatan Dinafikan

[05/05/08] Tiga orang lagi meninggal dunia disebabkan sekatan Tentera Penjajah Israel (TPI) terhadap semua laluan yang menghubungkan dengan Semenanjung Gaza dunia luar, sebuah Jawatankuasa Pertubuhan Anti-Kepungan melaporkan Isnin lalu. Ia menjadikan jumlah mangsa kepungan TPI sehingga kini kepada 145 orang. Rami Abdo, Jurucakap Jawatankuasa tersebut berkata dalam kenyataan akhbar kekurangan kemudahan rawatan disebabkan penutupan semua pintu sempadan telah menyebabkan kematian tiga orang pesakit terdiri dari seorang kanak-kanak dan dua orang wanita warga emas. Beliau menyatakan sumber perubatan melaporkan kanak-kanak berusia 13 tahun itu, Ismahan Al-Jaal, menderita barah otak telah dihalang melalui pintu sempadan di Beit Hanun (Erez) oleh TPI. Mereka menyatakan juga Zakia Saada, 59 tahun, telah meninggal dunia disebabkan kegagalan jantung dan Nazmia Abed, 55 tahun, meninggal dunia disebabkan kanser. PIC.



Sumber: PIC – Palestine Information Centre

Banduan Dihalang Daripada Lawatan Saudara Mara

[05/05/08] Pihak penjara Israel telah mengenakan denda USD 100 terhadap Amal Fayez Juma dan menghalang beliau daripada lawatan saudara mara selama 3 bulan.

Juma, 25, yang menjalani hukuman penjara 11 tahun, didenda sedemikian kerana atas tuduhan berbohong, peguam bela beliau berkata. Akibat kesihatan Juma yang merosot, pihak saudara mara beliau telah menuntut beberapa badan perundangan untuk mendesak pihak penjara Israel membenarkan rawatan kepada beliau. Juma dari kem pelarian Asker di Nablus menghidap penyakit tulang sebelum ditahan dan penyakit beliau semakin merosot disebabkan tiada rawatan diberikan. Beliau juga menghadapi sakit buah pinggang, rambut gugur dan gigi reput.

Sumber: PIC – www.palestinkini.info

Penculikan

[24/04/08] Subuh Khamis lalu, askar-askar Rejim Zionis telah menculik tujuh rakyat Palestin di bandar Nablus termasuk tiga lelaki sementara yang lain telah ditangkap berikutan kempen penangkapan Rejim Zionis setiap hari di kebanyakan kawasan di Tebing Barat. Penduduk tempatan melaporkan bahawa askar-askar telah melakukan kemusnahan di semua rumah semasa menceroboh bandar tersebut serta kawasan berdekatan dengan kem pelarian Balata.

Sumber: PIC – www.palestinkini.info

Sekatan Kemudahan Asas

[30/04/08] Jawatankuasa anti-pengapungan telah memberi amaran bahawa jalan-jalan di Gaza kemungkinan akan di banjiri dengan air buangan dari saliran akibat krisis bahan api dan kekejaman Israel yang enggan membawa masuk sebarang bahan petroleum ke negara tersebut. Jawatankuasa itu juga menggariskan bahawa keadaan Gaza menjadi semakin buruk saban hari akibat krisis bahan api dan memberi impak negatif kepada negara di mana krisis tersebut telah melumpuhkan perkhidmatan-perkhidmatan penting seperti perkhidmatan ambulans dan pungutan sampah

Dalam suatu perkembangan lain,Pengarah UNRWA (United Nations Relief and Works Agency), John Ging menjelaskan kekurangan bahan api akibat sekatan akan mendorong agar dihentikan pengedaran bekalan bantuan yang disediakan oleh UNRWA dan Program Makanan Sedunia (WFP) untuk lebih sejuta rakyat Palestin di Gaza sambil menunjukkan kilang-kilang dan bot-bot nelayan juga berhenti beroperasi manakala para petani tidak dapat bekerja disebabkan ketiadaan bahan api untuk menggerakkan pam-pam air bagi pengairan bagi tanaman mereka.

Sumber: PIC – www.palestinkini.info



Wahai Saudaraku,

Kita boleh lihat betapa murahnya nyawa umat Islam. Tanpa sebarang sebab yang munasabah, mereka boleh dibiarkan mati dalam keadaan menderita. Biar berapa pun jumlahnya, biar siapa pun mangsanya, tiada siapa yang peduli. Kita hanya menunggu giliran seperti ayam daging menunggu giliran untuk disembelih. Satu demi satu menggelupur disembelih sehingga tiba giliran kita. Ketika itu pun, jiran kita masih tidak peduli!!. Tak mengapa… ia tiada kena mengena dengan saya!!!!..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan