SEMOGA ANDA MENDAPAT SEDIKIT ILMU DAN MANFAAT




"Selamat datang ke wilayah aku. Wilayah aku ni direka cipta secara cuba jaya atau 'trial and error' serta tunjuk ajar rakan-rakan. Dengan penulisan dan pengisian yang serba ringkas, semoga anda memperolehi sedikit manfaat melalui wilayah aku ni."















Khamis, Januari 12, 2012

LIGA SUPER 2012-GENDANG PERANG BERMULA

Tanggal 10 Januari 2012, musim baru Liga Malaysia bermula dengan rasminya. Pasukan Terengganu yang dibelenggu masalah pendaftaran pemain import telah membuat temujanji dengan Perak di Stadium Perak, Ipoh.

Dengan hampir keseluruhan barisan kesebelasan utama dibarisi anak jati Terengganu, Penyu selaku Johan Piala FA, Finalis Piala Malaysia dan Naib Johan Liga Super musim 2011 tampil dengan memikul harapan tinggi penyokong setia.

Namun, mutu permainan hambar ditunjukkan kedua-dua Terengganu dan Perak meski pun pasukan tuan rumah diperkuatkan dengan 2 pemain import.

Akhirnya, pemain import Seladang menghasilkan gol tunggal perlawanan untuk memisahkan kedua-dua pasukan.

Nampaknya, masalah pemain import Terengganu terus menjadi isu panas apabila Menteri Besar dengan tegas menyatakan PBSNT akan menyaman FAM kerana pekeliling yang dihantar jelas memberikan kelonggaran kepada Terengganu untuk mendaftarkan pemain import sehingga 8 Januari. Dato' Ahmad Said juga menegaskan kerajaan negeri tidak teragak-agak membawa kes ke mahkamah dan mengancam untuk menarik diri dari Liga Malaysia.

Kita tengok pulak reaksi Hamidin..

Di SSINS pula, T-Team menempah pertemuan dengan Kedah. Penyu Muda mempamerkan sifat garang dengan membelasah Kedah 3-0 hasil 2 jaringan Faiz Subri dan gol menarik Zairo Anuar menerusi sepakan sudut yang terus menerjah jaring Hijau Kuning.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan