SEMOGA ANDA MENDAPAT SEDIKIT ILMU DAN MANFAAT




"Selamat datang ke wilayah aku. Wilayah aku ni direka cipta secara cuba jaya atau 'trial and error' serta tunjuk ajar rakan-rakan. Dengan penulisan dan pengisian yang serba ringkas, semoga anda memperolehi sedikit manfaat melalui wilayah aku ni."















Rabu, Jun 15, 2011

TERENGGANU PERTAHAN JUARA SUKMA

Minggu ni boleh disifatkan sebagai minggu kecemerlangan sukan Terengganu. Segar dengan kejayaan pasukan bolasepak yang memenangi Piala FA pada 11 Jun 2011, kontingen Sukma negeri pula menambah ceria warga Terengganu dengan kejayaan mengungguli Kejohanan Sukan Malaysia (SUKMA) dengan mengutip pingat emas tertinggi. Kejayaan Terengganu kali ini merupakan kejuaraan ketiga berturut-turut (hatrik) setelah kejayaan 2008 (di Terengganu), di Melaka pada 2010 dan Kuala Lumpur 2011.
Kedudukan Terengganu yang unggul di carta SUKMA
Prof. Emiritus Khoo Kay Kim yang juga pengkritik sukan dalam Kosmo edisi 14 Jun 2011 menyifatkan Terengganu merupakan kilang melahirkan atlit negara bertaraf antarabangsa. Kejayaan melahirkan atlit seperti Azizul Hasni Awang, Fatehah Mustapha, Annuar Manan, Mohd Adiq Husaini, Nazmizan Mohamad dan ramai lagi membuktikan Terengganu berjaya dalam pembangunan atlit muda. Beliau juga menyarankan Majlis Sukan Negara (MSN) mencontohi modul yang digunakan Majlis Sukan Negeri Terengganu (MSNT) dalam usaha pembangunan bakat muda.

Tahniah buat kontingen Sukma Terengganu dan pasukan bolasepak Terengganu. Kejayaan anda membanggakan kami anak-anak Terengganu.

Kegembiraan kontingen Terengganu yang menjuarai Sukma 2011