SEMOGA ANDA MENDAPAT SEDIKIT ILMU DAN MANFAAT




"Selamat datang ke wilayah aku. Wilayah aku ni direka cipta secara cuba jaya atau 'trial and error' serta tunjuk ajar rakan-rakan. Dengan penulisan dan pengisian yang serba ringkas, semoga anda memperolehi sedikit manfaat melalui wilayah aku ni."















Ahad, Februari 20, 2011

HUJAN EMAS DI NEGERI ORANG (MAJLIS PERPISAHAN)

Selama 14 tahun berkhidmat di Pengerang, Johor termasuk 9 tahun di Sekolah Kebangsaan Tanjung Pengelih sahaja. Aku juga adalah generasi guru yang pertama bertugas di SK Tanjung Pengelih yang mula dibuka pada Jun 2002; yang masih kekal. Tapi adat la, ada pertemuan mesti ada perpisahan. Perasaan bercampur baur gak. Orang cakap pe..Tempat jatuh lagi dikenang, ni kan pulak tempat bermain.

Semalam, Jumaat 18 Februari 2011; aku diraikan dalam satu majlis. Majlis Perpisahan sempena pertukaran aku ke SK. Seberang Takir Terengganu. Aduh..sayu gak hati kering aku ni. Terutama time persembahan khas oleh murid Tahun 6. Lirik nasyid tu touching la..

terima cenderahati daripada Guru Besar, Pn Norilah
 Kepada semua murid, selamat maju jaya dan jadi lah pelajar yang cemerlang dalam semua aspek. Kepada rakan guru dan staf, ampun dan maaf dipinta. Semoga jalinan persahabatan terus terbina antara kita.


pelajar-pelajar Tahun 6
  
cenderahati dari Aqilah-wakil Tahun 6

persembahan khas nasyid Tahun 6

nasyid-dah ada yang nangis







Kenangan di SK Tanjung Pengelih memang sukar dilupakan..Ye la..Bukan semudah men'delete' mesej inbox dalam handphone.
 


9 ulasan:

  1. Akhirnya kembali juga ke Negeri sendiri..ape pun Selamat jalan,Terima Kasih kerana mendidik kami anak2 Pengerang..Jasamu di Kenang..harap simpan pengerang dalam hati..ada masa kita jumpa di ganu..

    BalasPadam
  2. Tahniah dapat berpindah untuk bersama keluarga. Moga persahabatan dgn semua rakan di Pengerang terus utuh. jmpa lagi. Dpd : Mohd Bahiar & Hasmah

    BalasPadam
  3. thanx..kak long.terpaksa atas komitmen pd famili.x larat dh nak berulang jb-ganu setiap weekend.trime kasih org pengerang baik2.especially ur mama.really apreciate...

    BalasPadam
  4. slamat kembali ke panggkal jaln cikgu....bla nk kuar mnum nih

    BalasPadam
  5. haha..hapiye ni.x dak nama ekpong.nk minum bereh.hello je boh..

    BalasPadam
  6. ambe saing deme weh..mung duk mane?bukit besar ke kuala brg?

    BalasPadam
  7. ....tahniah.....akhirnya ..sirih pulang ke ganggang....

    BalasPadam
  8. rizal>aku kdg2 kat k.brg..kdg2 kat bando
    hmaton>terima kasih..

    BalasPadam