SEMOGA ANDA MENDAPAT SEDIKIT ILMU DAN MANFAAT




"Selamat datang ke wilayah aku. Wilayah aku ni direka cipta secara cuba jaya atau 'trial and error' serta tunjuk ajar rakan-rakan. Dengan penulisan dan pengisian yang serba ringkas, semoga anda memperolehi sedikit manfaat melalui wilayah aku ni."















Ahad, Januari 09, 2011

NKRA...

NKRA..Mungkin ramai antara kita pernah dengar perkataan ni. Dalam Bahasa Inggeris aku lupa maksudnya tapi dalam Bahasa Melayu maknanya lebih kurang Bidang Keberhasilan Utama Negara. Betul ke??..

Sekolah aku telah 'terpilih' untuk mendapat anugerah New Deals, salah satu cabang dalam NKRA ni. Kesannya, aku dan semua guru lain terpaksa mengorbankan masa cuti hujung minggu (Sabtu dan Ahad). Bekerja dari jam 8.00 pagi-12.00 tengah malam. Menyiapkan segala macam fail dan audit. Punah plan nak balik kampung jumpa isteri. Last minute (hari Jumaat) baru dimaklumkan ada pemantauan oleh Jemaah Nazir minggu depan.

Masa aku tulis ni, rehat kat rumah jap. Penat dah otak bekerja dari pagi. Tahap tepu dah ni. Tapi apa nak buat. Kerja punya pasal. Jam sekarang dah pukul 8.20 malam. Ok lah..aku nak gi sekolah dulu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan