SEMOGA ANDA MENDAPAT SEDIKIT ILMU DAN MANFAAT




"Selamat datang ke wilayah aku. Wilayah aku ni direka cipta secara cuba jaya atau 'trial and error' serta tunjuk ajar rakan-rakan. Dengan penulisan dan pengisian yang serba ringkas, semoga anda memperolehi sedikit manfaat melalui wilayah aku ni."















Khamis, Mei 05, 2011

OSAMA BEN LADEN

Dunia digemparkan dengan kematian Osama Laden yang ditembak mati di Pakistan. Manusia yang menjadi buruan USA lebih sedekad lamanya.

Mengikut carian di laman web, Osama ditembak di kepala atau lebih tepat lagi di mata. Bagi memastikan beliau benar-benar mati, komando SEAL USA sekali lagi menembak di dadanya. Turut syahid ialah isteri Osama yang bertindak memeluk Osama Laden ketika suaminya ditembak. Kejadian ini disaksikan Presiden Barrack Obama menerusi kamera yang dipasang pada topi keledar komando tersebut.

Lebih menyedihkan, jenazah Osama disemadikan di laut; satu penghinaan terhadap jenazah. Amerika sendiri bapa kepada segala pengganas.
Bangunan kemegahan Amerika, World Trade Centre yang tersungkur menyembah bumi dalam kejadian yang dikaitkan dengan Osama. Rangkaian Al-Qaeda yang dipimpin beliau didakwa terlibat dalam peristiwa 11 September 2001 di mana beberapa pesawat komersial bertindak merempuh WTC New York.

Memetik kata-kata musuh ketat Washington, Presiden Cuba Fidel Castro yang mengatakan ayam pun akan bertindak melawan jika ditangkap untuk disembelih, inikan pula manusia.

Bosan dengan penjajahan Palestin, Al-Qaeda mengambil jalan sendiri dengan melancarkan perang terhadap Amerika.

Sedikit kekesalan, komen daripada beberapa orang kuat kerajaan yang secara berlapik mengatakan kematian Osama akan menjadikan dunia lebih aman. Kenyataan yang palsu, penuh pembohongan dan lebih condong ke arah Amerika.

Komen Nik Aziz, sebagai orang Islam adalah lebih baik kita mendoakan kebahagiaan untuk orang yang meninggal dunia walau sejahat manapun dia.

Osama Laden-pejuang yang dilabel pengganas oleh pengganas itu sendiri. Tapi bagi berjuta rakyat Palestin, beliau ialah seorang hero.