SEMOGA ANDA MENDAPAT SEDIKIT ILMU DAN MANFAAT




"Selamat datang ke wilayah aku. Wilayah aku ni direka cipta secara cuba jaya atau 'trial and error' serta tunjuk ajar rakan-rakan. Dengan penulisan dan pengisian yang serba ringkas, semoga anda memperolehi sedikit manfaat melalui wilayah aku ni."















Ahad, Mei 08, 2011

PENYU SEMAKIN GAGAH

Perlawanan Liga Super diteruskan lagi dengan perlawanan membabitkan Terengganu bertemu Perlis di SSINS pada 3 Mei 2011. Dengan jadual perlawanan yang padat, Terengganu merehatkan beberapa pemain utama bagi mengelakkan keletihan.
Ismail Faruqi melorongkan bola kepada trio penyerang Terengganu

Akibatnya, tamat aksi separuh masa pertama tuan rumah ketinggalan kepada Perlis 0-1. Irfan Bakti tidak menunggu lama dengan memasukkan kembali pemain utama sebaik babak kedua bersambung.

Hadi Yahya berusaha keras melepasi benteng Perlis
Percaturan jurulatih Penyu akhirnya berhasil apabila Abdul Manaf Mamat menjaringkan gol penyamaan tuan rumah. Terikat 1-1, Terengganu terus menggempur kubu Perlis dan akhirnya Ashaari Shamsuddin meledak gol pendahuluan.
Jaringan dari Manaf Mamat
Ashaari merembat gol kedua Terengganu
Manaf sekali lagi menjadi pemusnah Perlis dengan jaringan ketiga untuk keputusan muktamad Terengganu 3-1 Perlis.

Perlawanan pada 6 Mei pula juga berlangsung di SSINS membabitkan pertemuan tuan rumah Terengganu menentang Kuala Lumpur. Terengganu yang menduduki tangga ketiga liga dengan ketinggalan satu mata kepada dua pasukan teratas berusaha keras bagi mencipta kemenangan.

Sebaik wisel permulaan, pasukan Penyu terus menyerang kubu Kuala Lumpur dalam usaha mencari gol awal. Usaha tersebut ternyata berhasil apabila Abdul Hadi Yahya membuka tirai jaringan buat tuan rumah.
Kelicikan Ismail Faruqi

Memasuki separuh masa kedua, Abdul Manaf Mamat menambah gol bagi Terengganu sebelum pemain bek kiri Helmi Ramely menambah gol ketiga.
Manaf Mamat score

Manaf Mamat sekali membuktikan ketajaman di depan pintu gol dengan menyumbat gol keempat untuk kemenangan mutlak Terengganu membelasah Kuala Lumpur 4-0.
Wan Mohd Alif Jasmi melarikan bola sambil dikejar pertahanan KL
Bek Terengganu Zubir Azmi yang terpilih menyertai kem Olimpik Negara. Tahniah

Bagi pasukan bermasalah, T-Team pula terus mempamerkan aksi tidak konsisten apabila mengalami kekalahan mengejut kepada pasukan tercorot Perlis dalam aksi di Stadium Kangar. Walaupun mendahului 1-0, namun T-Team gagal mengekalkan prestasi untuk akhirnya tewas 1-2.

Pada aku, ada beberapa pemain yang kononnya 'star' yang langsung tidak menyumbang kepada pasukan. Sikap pemain tersebut boleh dilihat dengan jelas bila mempamerkan sikap malas mengejar bola dan tidak bersemangat. Harap-harap pihak pengurusan mengambil tindakan segera pemain tersebut.